Friday, March 12, 2010

::Rawatan Holistik Vs Rawatan moden::

Ini merupakan bukti yang kukuh bahawa rawatan secara menyeluruh (Holistik) amat bekesan dalam rawatan penyakit yang kronik dan penyakit lainya. Kesimpulanya setiap manusia dilahirkan bersama tenaga hayat dan kepintaran organ dalaman yang bekerja secara bawah sedar untuk memulihkan kesihatan kita tanpa kita sedari. Apa yang perlu kita pelajari adalah bagai mana tenaga hayat ini bekerja dan apakah syarat atau peraturan semulajadi yang membuat tenaga hayat ini bekerja dengan baik? Semua persoalan ini akan terjawab.
Western medicine merupakan sebuah rawatan yang baik kerana berjaya merawat ratusan ribu orang di seluruh dunia.

Tetapi tetap juga mempunyai kelemahanya.

1.Bukan sebuah rawatan pencegahan.

2.Berhubung dengan symptoms. Bukan pada penyebab penyakit.Penyakit tidak sembuhpun.Contoh Pain Killer.

3.Merawat hanya pada tubuh fizikal sahaja. Mengabaikan tubuh spiritual/rohani.

4.Mempunyai kesan sampingan yang mengakibatkan masaalah baru. Contoh kimotherapy.radiotherapy dan pembedahan.

5.Meletakan pesakit pada situasi passive dalam rawatan.

6.Belanja rawatan yang agak mahal.Konsultan dan diagnose.

7.Terlalu banyak kesilapan dalam perubatan yang meragut nyawa manusia.Ya…… terlalu banyak!.Rawatan moden ternyata adalah satu MITOS yang dinyanyikan oleh syarikat-syarikat ubat.(DRUGS COMPANY)

Transfer Factor Imunotherapy satu kaedah rawatan yang bermula pada punca penyakit, memberi kesembuhan yang sempurna, merawat secara natural dan holistik. Membantu proses kesembuhan menjadi lebih cepat dan menyeluruh tidak ada kesan sampingan, murah, menjadikan pesakit proaktif dan pada masa yang sama mencegah penyakit yang akan datang. Telahpun terbukti dan diamalkan.

Anda dimana?

0 comments:

Post a Comment