Friday, March 12, 2010

::Susu Awal Lembu Vs Transfer Factor::

Apa Yang Perlu Kita Tahu Tentang Transfer Factor... ??

Apa itu Tansfer Factor (TF) serta bagaimana ia berfungsi bagi melawan dan mencegah penyakit.

* Transfer Factor adalah molekul pengetahuan tentang penyakit penyakit.

* Transfer Factor tidak mengubati penyakit tetapi mendorong sistem pertahanan badan kita melawan penyakit dengan memberi imun sistem kita ilmu dan gambaran tentang penyakit.

* Transfer Factor bukan produk yang memperkuatkan tetapi memberi kepandaian kepada sistem imun kita bagi melawan penyakit.

* Transfer Factor bukan dadah/vitamin/mineral/herba atau sebarang produk yang pernah anda temui di pasaran

* Transfer Factor berkemampuan untuk melindungi diri anda dari pelbagai penyakit kerana TF adalah ilmu pengetahuan yang di ambil dari susu awal lembu dan kuning telor ayam.

Bayangkan senario ini…

* manusia/ayam/lembu meminum air di sawah padi atau parit…

* manusia/ayam/lembu dihinggapi di hurungi lalat di mulut…

* manusia/ayam/lembu berdiri melebihi 12 jam sehari…

Tetapi.....

* mengapa ayam dan lembu tidak mengalami sakit perut atau lain lain penyakit walhal mereka pun minum/melaku perbuatan seperti manusia dalam senario di atas??

Jawapannya...

* Kerana imun sistem ayam dan lembu mempunyai pengetahuan dan mengenali lebih banyak kuman/virus dan sel rosak.

* Kita kalah dalam perjuangan melawan penyakit bukan sebab kekuatan, tetapi pengetahuan..iaitu pengetahuan sistem imun kita tentang sebarang penyakit.

Apabila kita mengambil Transfer Factor kita mempunyai perlindungan yang lebih bagi melawan penyakit atau mengubati penyakit kerana imun sistem kita lebih berpengetahuan terhadap penyakit yang mendatang dan TF mendidik system imun manusia supaya mengenali dan mengingati dengan LEBIH BANYAK kuman-kuman penyakit untuk kegunaan akan datang.

Sejarahnya.....

Sebelum saya bercerita dengan lebih panjang pasal TF ni.... bior saya ceritakan kenapa saya rasa terpanggil untuk menulis artikel ni....

Beberapa tahun dahulu ada laaa 2/3 org mamat ni...masuk dalam opis saya... Dengan penuh limpah takzim hehe diaorg merayu supaya saya join satu syarikat (MLM ler ) ~ Susu Awal Lembu...saya TOLAK alasan saya......kalau ada org jual gula buat apa nak beli air tebu lagi...beli ajer laa gula... hmmmm....

Bebaru ni ada lagi geng lain datang, ajak saya join satu syarikat MLM dan produknya ~ Susu Awal Lembu. Adoilaaa ....susu awal lembu laie... Takpe saya tolak jugak... kali ni saya akan ceritakan mengapa saya tolak Susu Awal Lembu ini sedangkan ianya sangattt BAIKK ( kata mereka laa )....

Sebagai pengamal perubatan, sudah tentu saya tidak boleh berkompromi dengan produk yang 'second best' ....

Untuk pengetahuan semua... bahan yang paling penting dalam susu awal lembu ialah kolostrum dan bahan yang paling penting dalam kolostrum ialah TRANSFER FACTOR, kini telah ada syarikat dibawah penyelidikan rapi yang mampu mengekstrak TF dengan jayanya maka adalah lebih afdal jika menggunakannya bak kata saya laa...kalau dah ada Hadis SAHIH kan ker lebih baik kita beramal dengannya berbanding dengan Hadis taraf Hassan.



Kemudian saya nasihatkan mereka...hehati jika memberi pesakit menggunakan produk susu awal lembu kerana ianya mengandungi kandungan Protein yg tinggi yang boleh menyebabkan pesakit buah pinggang mengalami acute renal failure yang boleh mambawa maut. Mereka malah menafikannya dan dengan bangganya menceritakan bebarapa pesakit buah pinggang kini telah pulih... terpulanglah...saya sekadar mengingatkan....

Selang bebarapa hari sewaktu saya menziarahi bapa saudara saya di kampung, saya mendengar berita yang seorang penggiat/Leader MLM Susu Awal Lembu dah tombang, dia ni pesakit ginjal dan meminum produk ini, memula ok, lama kelamaan bila gingal dah 'clog' dgn kandungan protein(urea) dalam darah makin tinggi, maka barulah gejala penyakit yang sebenarnya akan keluar.....dannnnnn yang paling menyedihkan...its permanent & irrevrisible...

Maka sebab itulah saya berasa terpanggil dan dipanggil menulis mengenai SUSU AWAL LEMBU

0 comments:

Post a Comment